Pracownia radiologiczna

 

Pracownia RTG i mammograficzna mieści się w przychodni przy ul. 3 Maja 3.

Badanie można wykonać:
pon-pt w godz 8:00-14:00 i 15:00-18:00
W pracowni radiologicznej wykonywane są zdjęcia klasyczne oraz badanie mammograficzne piersi.

Pracownia RTG

Najstarsza, nieinwazyjna metoda obrazowania ludzkiego ciała za pomocą promieniowania rentgenowskiego. Choć jest ono wypierane przez nowocześniejsze metody, to w diagnostyce wielu chorób wciąż pozostaje niezastąpione.

Często stosowana w medycynie, głównie w diagnostyce układu kostnego. W metodzie tej wykorzystane jest zjawisko różnego pochłaniania promieniowania rentgenowskiego przez różne tkanki ciała. Szczególnie duża różnica jest między pochłanianiem tkanek miękkich i kości.

Przechodzące przez ciało promieniowanie powoduje zaczernienie kliszy fotograficznej w stopniu zależnym od natężenia tego promieniowania. Kość wykazuje znacznie większą zdolność absorpcji (pochłaniania) promieniowania niż otaczające ją tkanki miękkie, dzięki czemu widoczna jest na kliszy jako miejsce niezaczernione. Stosuje się do obrazowania: czaszki, kręgosłupa, klatki piersiowej, stawów, miednicy, itp.

Rentgenowskie badania sylwetkowe umożliwiają obrazowanie całej np. kończyny dolnej czy kręgosłupa na jednym zdjęciu, co jest szczególnie przydatne w diagnostyce ortopedycznej lub reumatologicznej.

Proszę pamiętać, że badanie RTG można wykonać tylko ze skierowaniem od lekarza!

Mammografia

Badanie rentgenowskie piersi, pozwala uwidocznić struktury piersi i wykryć ich ewentualne zmiany. Jest najlepszą metodą wczesnego wykrywania nowotworów piersi. Umożliwia rozpoznawanie guzków o średnicy mniejszej niż 5 mm i zmian tzw. bezobjawowych.

Wykonywanie mammografii zaleca się wszystkim kobietom od 40 roku życia raz na dwa lata. 

Wskazane jest ono także dla kobiet młodszych poniżej 40 roku, jeśli w ich najbliższej rodzinie (mama, siostra) wystąpiły przypadki zachorowania na raka piersi.
Decyzja o mammografii powinna być jednak poprzedzona konsultacją u lekarza specjalisty.

Badanie wykonuje się przy użyciu mammografu. Każda pierś obrazowana jest oddzielnie w dwóch projekcjach, układana na specjalnym stoliku i stopniowo uciskana w celu lepszego uwidocznienia całej tkanki gruczołu piersiowego oraz utrzymania piersi nieruchomo. Badanie trwa kilka minut. Jest bezbolesne, choć możliwe jest po badaniu odczuwanie przejściowego dyskomfortu.

Mammografia wykonywana jest za pomocą urządzenia Senographe™ Crystal Nova, firmy GE Healthcare.

Rejestracja 25 644 74 00
Dbamy o Twoją prywatność

Ciasteczka, czyli niewielkie dokumenty tekstowe, wykorzystywane są przez witryny internetowe, aby poprawić efektywność korzystania z nich przez użytkowników.

Zgodnie z prawem, zezwala się na zapisywanie ciasteczek na urządzeniu użytkownika tylko wtedy, gdy są one kluczowe dla działania danej strony. W przypadku innych typów ciasteczek, wymagana jest zgoda użytkownika.

Nasza strona wykorzystuje różnorodne ciasteczka, w tym te dostarczane przez zewnętrzne serwisy, które są obecne na naszym portalu.

Dostosuj zgody
Twoje wybory dotyczące prywatności

W tym panelu możesz wyrazić swoje preferencje związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Możesz przejrzeć i zmienić wyrażone wybory w dowolnym momencie, wyświetlając ten panel ponownie za pomocą podanego łącza. Aby odmówić zgody na określone czynności przetwarzania opisane poniżej, wyłącz przełączniki lub użyj przycisku „Odrzuć wszystko” i potwierdź, że chcesz zapisać swoje wybory.

Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Ciasteczka preferencyjne pozwalają witrynie przechowywać dane zmieniające jej wygląd lub sposób działania, takie jak wybrany język lub region pobytu użytkownika.
Umożliwia wykorzystanie pamięci przeglądarki (takiej jak ciasteczka) związanej z analizą, np. czas trwania wizyty.
Ciasteczka marketingowe są używane do monitorowania aktywności użytkowników na różnych witrynach internetowych. Mają za zadanie prezentować reklamy dopasowane do zainteresowań i potrzeb konkretnych użytkowników, co sprawia, że są one bardziej wartościowe dla wydawców oraz zewnętrznych reklamodawców.